Tuesday, December 28, 2010

New Year

Selamat hari lahir!
Semoga Allah memberikan yang terbaik dari yang terbaik di sisiNya. Dan semoga diberkati segala usahamu. yg paling penting diberi kesihatan yang baik.... sy doakan agar kamu panjang umur & dimurahkan rezeki serta amal ibadatmu diberkati Allah.






selamat ulang tahun sayang. sayang kamu

selamat tahun baru.. smoga kita semua berada dlm lindungan & rahmat Allah..




Sunday, December 19, 2010

Sepi


Mai layan lagu ni... :(

Tuesday, December 14, 2010

M.a.a.f




Ya Allah.. maafkanlah bila hati tak sempurna mencintaiMu, dalam dadaku ku harap hanya diriMu yang bertakhta..

Thursday, December 09, 2010

Amalan di bulan Muharram

Antara amalan disunatkan pada bulan Muharam:

1. Berpuasa.

Maksud Hadith: Barang siapa berpuasa satu hari dalam bulan Muharam pahalanya seumpama berpuasa 30 tahun.

Maksud Hadith: Barang siapa yang berpuasa tiga hari dalam bulan Muharam, iaitu hari Khamis, Jumaat dan Sabtu, Allah tulis padanya pahala seperti mana beribadat selama 2 tahun.

2. Banyakkan amal ibadat seperti solat sunat, zikir dan sebagainya.

3. Berdoa akhir tahun pada hari terakhir bulan Zulhijah selepas Asar sebanyak 3X

4. Berdoa awal tahun pada 1 Muharram selepas Maghrib 3X


14 p’kara sunat dilakukan pada hari Asyura

(10 Muharram) / 16 Disember 2010 (Khamis):

1. Melapangkan masa/belanja anak isteri.

Fadhilatnya - Allah akan melapangkan hidupnya pada tahun ini.

2. Memuliakan fakir miskin.

Fadhilatnya - Allah akan melapangkannya dalam kubur nanti.

3. Menahan marah.

Fadihlatnya - Di akhirat nanti Allah akan memasukkannya ke dalam golongan yang redha.

4. Menunjukkan orang sesat.

Fadhilatnya - Allah akan memenuhkan cahaya iman dalam hatinya.

5. Menyapu/mengusap kepala anak yatim.

Fadhilatnya - Allah akan mengurniakan sepohon pokok di syurga bagi tiap-tiap rambut yang disapunya.

6. Bersedekah.

Fadhilatnya - Allah akan menjauhkannya daripada neraka sekadar jauh seekor gagak terbang tak berhenti-henti dari kecil sehingga ia mati. Diberi pahala seperti bersedekah kepada semua fakir miskin di dunia ini.

7. Memelihara kehormatan diri.

Fadhilatnya - Allah akan mengurniakan hidupnya sentiasa diterangi cahaya keimanan.

8. Mandi Sunat.

Fadhilatnya - Tidak sakit (sakit berat) pada tahun itu.

Lafaz niat: "Sahaja aku mandi sunat hari Asyura kerana Allah Taala."

9. Bercelak.

Fadhilatnya - Tidak akan sakit mata pada tahun itu.

10. Membaca Surah Al-Ikhlas hingga akhir 1,000X.

Fadhilatnya - Allah akan memandanginya dengan pandangan rahmah di akhirat nanti.

11. Sembahyang sunat empat rakaat.

Fadhilatnya - Allah akan mengampunkan dosanya walau telah berlarutan selama 50 tahun melakukannya.

Lafaz niat: "Sahaja aku sembahyang sunat hari Asyura empat rakaat kerana Allah Taala."

Pada rakaat pertama dan kedua selepas Fatihah dibaca Surah Al-Ikhlas 11 x

12. Membaca "has biallahhu wa nik mal wa keel, nikmal maula wa nikmannaseer".

Fadhilatnya - Tidak mati pada tahun ini, InsyaAllah (ajal maut di tangan Allah).

13. Menjamu orang berbuka puasa.

Fadhilat - Diberi pahala seperti memberi sekalian orang Islam berbuka puasa.

14. Puasa.

Niat - "Sahaja aku berpuasa esok hari sunat hari Asyura kerana Allah Taala."

Fadhilat – Diberi pahala seribu kali Haji, seribu kali umrah dan seribu kali syahid dan diharamkannya daripada neraka.



Renung-renungkan dan selamat beramal..

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah sesuatu kaum itu sehingga kaum itu mengubah apa yang ada dalam diri mereka sendiri."” (Ar- Ra’d: 11)

Monday, December 06, 2010

Salam Maal Hijrah 1432

Lirik Lagu Maal Hijrah

Satu Muharram Detik Permulaan
Perkiraan Tahun Islam Hijrah
Perpindahan Nabi dan Umat Islam
Dari Kota Makkah ke Kota Madinah
Atas Keyakinan dan Iman Yang Teguh
Kaum Muhajirin dan Ansar Bersatu
Rela Berkorban Harta dan Nyawa
Demi Menegakkan Islam Tercinta
Hijrah Itu Pengorbanan
Hijrah Itu Perjuangan
Hijrah Itu Persaudaraan
Hijrah Membentuk Perpaduan
Oleh Itu Mari Semua
Kita Sambut Maal Hijrah
Tingkatkan Semangat Tegakkan Syiar Islam
Untuk Sepanjang Zaman


Rasa sekejap je da nk masuk tahun baru Maal Hijrah. mungkin ada yg tak perasan dan mungkin ada yg terlupa. Alhamdulillah, kita masih diberi peluang dan kesempatan oleh Allah s.w.t kerana diberi nafas dan nikmat sehingga hari ini. Semoga dengan kedatangan tahun baru ini, kita semua dapat mengambil pelbagai iktibaran serta contoh tauladan dari peristiwa hijrah Rasulullah s.a.w dari kota Mekah ke Madinah. Zulhijjah bulan haram sudah hampir menutup tirai, Muharram pula sedia datang menyambutnya.

Hijrah bermaksud berpindah dari satu tempat ke satu tempat atau berubah dari satu keadaan kepada satu keadaan lain. Secara istilah pula, hijrah adalah meninggalkan sesuatu yang dilarang. Ini berdasarkan hadis bahawa Rasulullah saw bersabda:

المُهاَجِرُ مَنْ هَجَرَ السُّوْءَ فَاجْتَنَبَهُ

“Orang yang berhijrah ialah orang yang meninggalkan kejahatan, maka dia menjauhinya.” (Hadis riwayat Ahmad)

Ambil sebyk mungkin peluang utk memperbaiki mutu kerja kita serta tugasan seharian kita yg lain. Jika kita meletakkan Allah sebagai matlamat kita, insyaAllah kita semua akan jadi mudah untuk melakukan sebarang tugasan harian dalam hidup kita. Semoga kita semua dapat menghijrahkan diri kita mjadi yg terbaik.

Allah SWT berfirman yang bermaksud:

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah sesuatu kaum itu sehingga kaum itu mengubah apa yang ada dalam diri mereka sendiri."” (Ar- Ra’d: 11)

Sabda Rasulullah saw: "Bermula Islam itu asing dan kelak akan kembali asing seperti semula. Maka berbahagialah orang-orang yang terpencil yang tidak banyak kawannya, iaitu orang yang melestarikan sunnahku yang sudah dirosakkan oleh manusia" (Muslim dan Tarmidzi)

DOA AKHIR TAHUN & AWAL TAHUN

Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata “Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun”


Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata “Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan”.


Mudah-mudahan Allah menerima HIJRAH kita .. :)


Buat sahabat2 yg mengenali serta org2 yg berada disekeliling sy, sy nak minta maaf andai kata ada salah silap, terkasar bahasa selama ni sama ada secara sedar atau pun tak.. sy minta maaf byk2 yer.. sy sayang kamu semua! :)

SALAM MAAL HIJRAH 1432

Thursday, December 02, 2010

La Tahzan..



baru beli buku ni kt Popular.. La Tahzan yg tebal tu mahal la pulak, takpa baca ni.. sgt best! buku tentang masalah cinta.. lepas ni nk beli La Tahzan kerana jodoh plak :)

Ya Allah! Permudahkan segala urusannya. Jauhi dia dari segala kecelakaan.



Sinopsis:

Cinta bukan paksaan..

Ia lahir dari dua perasaan,

Kehadirannya tidak di undang,

Perginya tiada yang merelakan,

Kerana...

Ia terlalu sukar untuk dimengertikan... C.I.N.T.A merupakan satu perasaan halus yang sukar diungkapkan dengan kata-kata dan digambarkan dengan perbuatan. Setiap insan mendambakan kasih sayang, kebahagiaan dan ketulusan hati terhadap pasangan masing-masing.

  • Buku ini mempersembahkan kepada anda, apa yang selama ini anda cari...
  • Buku ini adalah jambatan kebahagiaan yang akan melindungi anda dari penipuan atas nama cinta.
  • Buku ini juga adalah petunjuk bagi jalan yang terang, agar anda meraih cinta sejati yang membahagiakan


saya sayang awak.

Monday, November 29, 2010

Jgn kecewakan orang yg mencintai kamu..

  1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
  2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
  3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hatidan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
  4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yangkamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
  5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
  6. Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
  7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.
  8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
  9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.
  10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
  11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.
  12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
  13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.
  14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
  15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh di mata, jauh di hati?’
  16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
  17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
  18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.
  19. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.
  20. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
  21. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.
  22. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.
  23. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.





Thursday, November 25, 2010

s.a.b.a.r

Kita mesti faham bahawa hidup kita ini akan sentiasa diuji. Sama ada kita suka atau tidak kita akan diuji juga, sesuai dengan Firman Allah S.w.t yang bermaksud:

“Apakah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu (ujian) sebagaimana halnya orang-orang terdahulu sebelum kamu? Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan (dengan bermacam-macam ujian) sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya: “Bilakah datangnya pertolongan Allah?” Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat.”Surah AlBaqarah : Ayat 214

Mengapa kita diuji? Firman Allah S.w.t,

“Yang menjadikan mati dan hidup, supaya Dia menguji kamu, siapa di antara kamu yang lebih baik amalnya. Dan Dia Maha Perkasa lagi Maha Pengampun,” – Surah AlMulk : Ayat 2

“Dan apa saja musibah yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri, dan Allah memaafkan sebahagian besar (dari kesalahan-kesalahanmu).” – Surah AsSyuura : Ayat 30

Walaubagaimana pun, Allah amat menyintai orang2 yang sabar menghadapi ujianNya. FirmanNya,

“Dan berapa banyaknya nabi yang berperang bersama-sama mereka sejumlah besar dari pengikut (nya) yang bertakwa. Mereka tidak menjadi lemah kerana bencana yang menimpa mereka di jalan Allah, dan tidak lesu dan tidak (pula) menyerah (kepada musuh). Allah menyukai orang-orang yang sabar.” – Surah Aali Imran : Ayat 146

Dan Allah Maha Adil dan Maha Penyayang, ujian2 yang diberiNya adalah mengikut kemampuan masing-masing insyaAllah.

“Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdo′a): “Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri ma′aflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir.”Surah AlBaqarah : Ayat 286


"Teruskanlah menangis, tapi kalau sudah selesai menangisnya,.. senyumlah... kerana senyum adalah sebuah pengakuan atas kenikmatan. anda tak bisa melihat indahnya pelangi tanpa hujan.. hujan dulu baru pelangi , kesusahan jirannya kesenangan"

Percaya kepada qada & qadar mu.. Harta yg paling berharga adalah iman..


Tuesday, November 23, 2010

Xiang nian ni..




sakit kepala, sakit leher... tak tahan nya, sakit..
sgt rindu..



Friday, November 19, 2010

Open Day TUDM

Hari : Sabtu
Tarikh, Masa : 6 Nov 2010 , 0900 - 1730
Lokasi : Pangkalan Udara Butterworth


walaupun sy keja dlm tudm, tp ni la 1st time leh tgk jet dpn mata, bole pegang, amik gmbar hehehee... slalu dok tgk jet lalu dpn ofis jer.. ni leh tgk sendiri.. masa nk mai tu, makk aihhh jln jem gila... parking tadak.. sib baik staff dlm leh la bwa keta masuk hihihii.. tk sangka plak rmai tul org yg dtg.. 

layan gmbar je ek...

ni F/A 18D Hornet

SU-30MKM ataupun Sukhoi kebanggaan TUDM hehehehee..





sekian buat kali ni... gmbr2 lain ada dlm fesbuk... mmg sronok.. rasa teruja juga.. bila balik rumah bru rasa lenguh sgt kaki ni sbb dok asyik bejln kehulur ke hilir.. hehe



Monday, November 08, 2010

Heboh la..



Hari : Ahad
Tarikh : 7 Nov
Lokasi : Stadium Batu Kawan, P.Pinang




tujuan utama sy kesana nk jumpa Fafau jer.. hihihihiii.. rindu bangat sama dia.. uihh rmai tul org, dah nama pun Jom Heboh hehehe...

akhirnya...


cik Fara masih lg ingt sy.. da nk dekat 2 tahun daa tk jumpa.. tp namaku mmg slalu dia lupa :p


kak Fara sempat ckp kesiann kt awk.. smlm kitorg berparty...huhuu.. ye la korg layan nite jam kn.. cehh :p

dgn pelakon kacak.. huhuu .. walaupun mmg niat nk jumpa Fafau jer, tp tiba2 En Aaron lalu dpn mata... so amik kesempatan yg ada hehe..






kacak kan? hihihihii ^_^






Saturday, October 30, 2010

Betapa pentingnya Solat Istikharah

Solat Istikharah begitu sinonim dalam panduan memilih jodoh.. sbenarnya luas skopnya kan.. Sedangkan amalan Solat Istikharah sgt2 di galakkan oleh Rasulullah dalam hadis yg diriwayatkan oleh Imam Bukhari;

Mahfum Hadis: Dari Jabir ra., ia berkata:

Nabi pernah mengajarkan kepada kami Istikharah dalam berbagai urusan, seperti mengajarkan sebuah surah dalam Al Quran. Kalau seseorang dari kamu menghendaki sesuatu, maka hendaklah ia solat dua rakaat, kemudian berdoa

"Ya Allah! Aku mohon pemilihan Mu menerusi pengetahuan Mu dan aku mohon kekuatan Mu menerusi kudrat Mu serta aku minta pada Mu sebahagian dari limpah kurnia Mu yang sangat besar. Sesungguhnya Engkau amat berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa, Engkau amat mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan sesungguhnya Engkau amat mengetahui segala yang ghaib. Ya Allah kiranya Engkau mengetahui bahawa perkara ini adalah baik bagiku dalam urusan agama ku juga dalam urusan penghidupan ku serta natijah pada urusan ku, kini dan akan datang, maka tetapkan lah ia bagi ku dan permudahkanlah ia untukku, serta berkatilah daku padanya. Dan kiranya Engkau mengetahui bahawa perkara ini membawa kejahatan kepadaku dalam urusan agamaku, juga dalam urusan penghidupanku dan natijah urusanku, kini dan akan datang, maka elakkanlah ia dariku dan tetapkanlah kebaikan untukku sebagaimana sepatutnya, kemudian jadikanlah daku meredhainya."

Semoga Allah sentiasa bersama kita & makbulkan doa kita... Yakin dan percayalah jika kita mengikut suruhan Allah, pasti Allah akan membantu kita ketika kita senang dan susah. Jika Allah bantu kita tiada sesiapa yang boleh menghalangnya.


Terjemahan Doa’ :
"Ya Allah, aku memohon petunjuk daripadaMu dengan ilmuMu dan aku memohon ketentuan daripadaMu dengan kekuasaanMu dan aku memohon daripadaMu akan limpah kurniaanMu yang besar. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa dan Engkau Maha Mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan Engkaulah Yang Maha Mengetahu segala perkara yang ghaib. Ya Allah, seandainya Engkau mengetahui bahawasanya urusan ini (sebutkan..) adalah baik bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, takdirkanlah ia bagiku dan permudahkanlah serta berkatlah bagiku padanya da seandainya Engkau mengetahui bahawa urusan ini (sebutkan..) mendatangkan keburukan bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, maka jauhkanlah aku daripadanya dan takdirkanlah kebaikan untukku dalam sebarang keadaan sekalipun kemudian redhailah aku dengannya"


Wallahualam.






Wednesday, October 27, 2010

Dapat Award !!

Oh ! hari ni dpt award dari Kay Yea... trima kasih yer sbb sudi hadiahkn award nih .. hehehehe


1) Thank to person who gave you this award and the link of the person

Ok.. sy ucapkan berbyk2 trima kasih kpd encik kay sbb sudi bg award nih.. link ke blog nya adalah spt berikut http://kisahkayyea.blogspot.com/ sudi2 lah jenguk blog dia yek.. ( tolong promote nih! huhuhu )

2) Spread the award to 15 blogger who you like and think their blog is awesome!

  • Adeqbun
  • Adeqq Fana
  • Aida Arisya
  • Aizuemi
  • Iejat
  • Kak Leo
  • Linda
  • Pejal
  • Shemmi
  • & sapa2 jer...

3) tell 7 thing about yourself

  • nama sy ermalina binti embi
  • umur 25 tahun
  • suka tangkap gambar
  • suka mkn laksa
  • suka tgk tv, then tv suka tgk sy :p
  • love pink!
  • suka kucing tp tak suka bela hehehee

sekian :D


Girls Generation - Oh!

best2... sblm ni mmg dah pnah dgr dri someone tp mcm tk perasan sgt lagu ni.. pastu dgr lak kt iklan astro.. rasa mcm best.. cari balik.. hehehee.. layannnn




[All] Jeone aldeon naega anya
Brand New Sound (Tiffany: I like the way you smile)
Saerowojin nawa hamkke
One More Round (Tiffany: Like the way you talk...)
Dance Dance Dance (Tiffany: Gonna be ready?)
Till we run this town
Oppa oppa I'll be I'll be (Tiffany: I wanna be...)
Down Down Down Down (Tiffany: Something new, Oh! )

[Seohyun] Hey oppa najom bwa nareul jom barabwa
[Tiffany] Cheomiya ireon nae maltu Ha!
[Yuri] Meorido hago hwajangdo haetneunde
[Jessica] Wae neoman nareul moreuni

[Taeyeon] Dugeun dugeun gaseumi tteollyeowayo
Jakku jakku sangsangman haneun georyo
[Sooyoung] Eotteohge hana kotdae nopdeon naega
[Yoona] Malhago sipeo

[ALL] Oh Oh Oh ppareul saranghae
Ah ah ah ah manhi manhihae
[Sunny] Sujubeuni jebal utji mayo
[Taeyeon] Jinsim ini nollijido marayo
[Taeyeon + All] Tto babogateun mal ppunya

[All] Jeone aldeon naega anya
Brand New Sound
Saerowojin nawa hamkke
One More Round
Dance Dance Dance till we run this town
Oppa Oppa I'll be I'll be Down Down Down Down

[Jessica] Oppa jamkkanman jamkkanman deureobwa
[Sunny] Jakkuhan yaegineun malgo
[Sooyoung] Dongsaengeuroman saenggakhajineun mara
[Hyoyeon] Ilnyeondwimyeon huhoe halgeol

[Tiffany] Molla molla nae mameun jeonhyeo molla
Nunchieoptge jangnanman chineungeoryo
[Hyoyeon] Eotteohge hana I cheoreoptneun sarama
[Seohyun] Deureobwa jeongmal

[ALL] Oh Oh Oh ppareul saranghae
Ah ah ah ah manhi manhihae
[Yuri] Sujubeuni jebal utji mayo
[Yoona] Jinsim ini nollijido marayo
[Sunny + All] Tto geureomyeon nan uljido molla

[All] Jeone aldeon naega anya
Brand New Sound
Mwonga dareun oneulmaneun tteugeoun nan
Down Down ireojima hwaman na
Oppa oppa idaeroneun NoNoNoNo

[Jessica] Tell me boy boy love it it it it it ah!

[All] Oh Oh Oh ppareul saranghae
Ah ah ah ah manhi manhihae
Oh Oh Oh Oh Oh Oh Oh ppareul saranghae
Ah ah ah ah ah ah ah ah manhi manhihae

[Taeyeon] tto babo gateun malppunya

[All] Oh Oh Oh Oh
Ah ah ah ah
Oh Oh Oh Oh Oh Oh Oh ppareul saranghae
Ah ah ah ah ah ah ah ah manhi manhihae
Oh Oh Oh Oh Oh Oh Oh ppareul saranghae
Ah ah ah ah ah ah ah ah manhi manhi Oh





Tuesday, October 26, 2010

Bibir Tersenyum Hati Menangis

semlm ke kedai Popular cari buku.. sempat beli buku ni & 1-2 buku lain.. menarik...

BIBIR TERSENYUM HATI MENANGIS

Penulis : Muhammad Muhyiddin


Bibir Tersenyum Hati Menangis menceritakan gejala umum kejiwaan, psikologi dan nurani kita.. ada byk isi penting.. ada selit hadith2, terjemahan ayat Al-Quran... skrg sy bru baca sparuh.. hehe :D

"kita sering tersenyum bahagia namun hati kita bukan gambarannya. terlalu mudah bagi kita untuk mengorbankan harga diri pada seseuatu yang kita inginkan hingga kita lupa soal hati yang menjerit meminta pertimbangan. kita terlalu suka mengenakan topeng di wajah sendiri
"


" Dunia ini tempat persinggahan bukan tempat tinggal abadi. manusia hari ini terbahagi kpd dua.
Pertama : Org yg menjual dirinya (kpd hawa nafsu) dan mu
snah kerananya.
Kedua : Manusia yg membeli dirinya dan mampu membebaskannya. "

- Imam Ali bin Abi Talib




Friday, October 22, 2010

TAG : Fakta mengenai...

rasa mcm rajin nk update blog tp taktau nk wat apa.. akhirnya ada gak tag yg perlu dijawap hehehehe.. Tq Eijat!


Write 5 interesting facts about the person w
ho give u this award..

  1. kenal dr Fun Corner..
  2. sahabat yg baik..
  3. suka photography.. pandai amik gambar cantek2 hehehheee ... sy suka!
  4. sy rasa dia pandai berdikari.. hihi
  5. single lg rasanya.. bole la sapa2 nk adjust.. hee.. doakan kamu cpt2 kawin yer.. smoga dpt suami yg soleh :)

Write down 10 interesting facts about yourself and your hobby..
  1. anak bongsu dari 4 bradik.. manja? ntah.. sensitif, ya tp ikut persekitaran juga hehe
  2. i love laksa! laksa penang, kedah dan yg seangkatan dgnnya..
  3. suka amik gambar.. tp bukan gmbar diri sendiri hehe.. amik gmbar sekadar suka2 je..
  4. tak byk ckp.. tak kenal maka tak cinta,, ewaahhh :p ada seseorg pnah ckp sy ni tak susah nk jaga.. huh?
  5. sy pun mcm eijat juga.. sgt setia orgnya.. hehe ( bukan tiru tau! )
  6. suka membaca.. tp bila tgk buku yg tebal2 terus jd malas.. aduhhhh
  7. dulu suka merayap.. la ni dak dah.
  8. penyayang.. haha :p yer.. syg kwn2, family & lolipop.. n him.. love him very much.
  9. cukup la kot
  10. -




Pick your most 10 deserving recipients and describe them..
  1. Adeqbun - kwn FC yg dah lama tk jumpa.. rindu hang :(
  2. Shemmi - kwn baru.. jumpa dri blog jer.. she's nice person
  3. Kay yea - pun bru knal dri blog ;)
  4. Adeq Fana - budak baik.. knal since sy study MMU
  5. Linda - budak nakal dr SP.. pun knal dia dr zaman sy study
  6. Jumaat - ko dah lama tak hupdate blog.. sila jawap! hehe
  7. Shahlimar - pengantin baru.. kwn skolah menengah sy
  8. sape2 jer yg singgah...
love being myself




Monday, October 18, 2010

For the rest of my life

jatuh cinta ngan lagu Maher Zain.. mendayu2 btul...



I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you

Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say

Chorus:
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night

I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever II`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together in Janna

Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say
*Repeat Chorus
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt

And I`m singing loud that I`ll love you eternally

Repeat Chorus
I know that deep in my heart..


Wednesday, October 13, 2010

dia..

Ya Allah..

kemana pun dia pergi selamatkan lah dia..
jauhi dia dari segala kecelakaan..
permudahkan lah urusannya..

Amin


Friday, October 08, 2010

Tag dari Eijat lg.. hehehehee

keje mlm2 ni mmg bosan.. ngantukkkk... at least kurg kejap ngntuk dpt jwp tag ni :p


1) Name one person who made u laugh last night?
My Ultraman.


2) What were u doing 1 hour ago?
minum milo anda jd sihat & kuat.. hehehhee

3) What was da last thing you said out loud?
erkkk... ada.. tp dlm ati :P .. bengang sbb jalan jam tiba2...

4) Where's da next place you're going to?
nk bercuti tp tktau kt mana.. adei

5) What was da last thing u paid for?
nasi lemak yg pn salha beli.. hikhik
hik

6) Where were u last nite?
aidys.. makan time...

7) What's da best ice-cream flavour?
vanila & coklat.. nyum nyum..

8) Do u wanna cut your hair?

takmau !

9) Do u love to 'melatah'?
takda lah.. huhuhu.. biasa2 jer..


10) If that so(melatah), what will u said out loud?
lbh kurang eijat.. 'oh mak hang' .. hehehhehee


11) What does da last text-msg received say?
from my fren.. ada lah.. hehe

12) Will u get married in da future?
InsyaAllah... bila? itu yg kita tk tahu.
. hehee

13) Do u chew on your straw?
takda kot.. ehehe

14) Do u make-up your own words?
ku sebut namamu disetiap doaku... huhu..

15) Is there anyone u like/love right now?
mestilah... mak, ayah, my boy lolipop, adik beradik, kwn2 n him..


16) Tag to other 5 bloggers/more
adeqbun, fana...



Tuesday, September 14, 2010

Buanglah Dendam anda!

copy from FB


Buanglah Dendam anda!

By: agussyafii

Bila kita disakiti oleh orang biasanya kita ingin membalas perbuatan orang yang menyakiti kita. Hati kita dikotori dengan nafsu dendam. Hati kita sering berkata-kata sendiri, 'Kamulah yang menyebabkan saya seperti ini! Aku akan balas perbuatanmu! Aku akan hancurkan kamu! Allah Subhanahu Wa Ta'ala mengingatkan betapa mulianya orang yang mampu memaafkan.

'Dan bagi orang-orang yang apabila mereka diperlakukan dengan dzalim mereka membela diri. Dan balasan suatu kejahatan yang serupa maka barangsiapa memaafkan dan berbuat baik maka pahalanya atas Allah. Sesungguhnya Dia tidak menyukai orang-orang yang berbuat dzalim. (QS. asy-Syuura : 39-40).

Bila anda disakiti oleh orang yang anda cintai atau orang lain berarti anda termasuk orang yang diberikan rahmat oleh Allah karena orang yang teraniaya sebenarnya diuji sekaligus diberikan pahala yang besar oleh Allah. Ujian itu memberikan kita pilihan, pertama, kita akan membalas perbuatan mereka atau kita memaafkannya. Bila kita mampu bersabar dan memaafkan maka Allah melimpahkan pahala yang besar sekali.

Memang sulit untuk memaafkan orang yang telah menyakiti hati kita, namun cobalah untuk memaafkan, Insya Allah hati kita menjadi tenteram dan bahagia. Bahkan Allah berkenan mengijabah doa yang kita panjatkan. 'Berhati-hatilah kalian, janganlah menganiaya orang lain karena doa orang yang teraniaya tidak ada lagi penghalang antara dirinya dengan Allah.' (HR. Muslim).

Bila anda sedang disakiti oleh orang lain atau didzalimi maka Allah membukakan pintu terkabulnya doa bagi anda. Maka pergunakanlah kesempatan itu untuk berdoa dan memohon kepada Allah untuk bisa menggapai kemuliaan dan kebahagiaan dalam hidup kita.

Jadi, Buanglah dendam anda!

Saturday, August 28, 2010

tag dari iejat ( baru buat hehheheheee.. )

terlupa... dok dlm draft jer :p

1) Adakah anda mempunyai lesen memandu?
of course la.. hehhee

2) Berapa lamakah pengalaman memandu anda?
baru je lg.. tp dah lama ada lesen .

3) Pengalaman pahit ketika memandu?
ada la.. malu nk citer hihihihihii


4) 3 tabiat ketika memandu?
i) suka bwa laju tp kalau drive sorg2..

ii) mesti dgr radio / mp3 dlm kete.pasang kuat2 n karaoke sorang2.. hehe

iii) -

5) 3 pantang time memandu?
i) keta lain yg tk bg signal bila nk masuk simpang.. xsuka pmandu yg blagak smseng.. hishh

ii) dok blakang keta yg pandu perlahan kt lorong laju.. aduii nk bersiar2 ker?


6) Pernah terlibat dengan kemalangan?
Alhamdulillah .. tk pnah lg..


7) Nak tag
- sape2 yg rasa nk buat, silakan..

Friday, August 13, 2010

Salam Ramadhan

Ramadhan datang lg..


Saturday, July 17, 2010

Jika Kamu......




Jika kamu memancing ikan....
Setelah ikan itu terlekat di mata kail,
hendaklah kamu mengambil ikan itu....
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia
semula ke dalam air begitu saja....
Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya
ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga ..........


Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...
Setelah ia mulai MENYAYANGIMU
hendaklah kamu MENJAGA hatinya....
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja.....
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu
dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu......

Jika kamu menadah air biarlah berpada,
jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia
begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu....
Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kam
u menampalnya semula....
Akhirnya ia dibuang....

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan
lagi....
Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu
istimewa....
Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan
mudah bagi kamu untuk menerimanya......
akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.

Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan T
ERUS hingga
ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi...
yang kamu pasti baik untuk dirimu.
Mengenyangkan. Berkhasiat.
Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..
Terlalu ingin mengejar kelezatan.
Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya.
Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.....
yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu.
MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU...
Mengapa kamu berlengah,
cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.
Terlalu mengejar kesempurnaan.
Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain
Kamu juga yang akan MENYESAL....









Saturday, June 26, 2010

Tercipta Untukku



Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah

Saat kau peluk mesra tubuhku

Banyak kata
Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku

Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku

Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu

Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu



❤‿❤ ku mahu kau tahu


Saturday, June 12, 2010

Engagement & Wedding

5.6 wedding balqis.. tp xda gmbar.. selamat pengantin baru balqis..

6.6.10 bertolak ke umah nur farah. hari ni ah bertunang.. tp smpai sedikit lewat. ingtkan mmg dah lewat tp smpai2, 'pengantin' pi mekap tak balik2 lg.. tunggu nini smpai sbb malu nk masuk sorg2.. shah awal2 lg dah smpai.


cantiknya.. dah jd tunang org pun hehhe.. :)


cantik kan ? =)



lepas selesai smua.. pi kenduri johari.. ingtkn xjd pegi sbb mlm tu keja..




moniza, kwn skolah rendah yg lama gila tak jumpa.. sejak dia pindah masa darjah 5..



johari, husband moniza.. kwn skolah menengahku kt smki.. jumpa plak ngan cikgu mad.. dah pencen pun cikgu

sempat lg singgah umah ah.. dpt tapau mkn.. sembang2 ngan ah n shah.. then btolak balik bagan ikut hiway.. masa lalu bumbung 5 nmpak ada org tgh amik gmbr kawin.. smpai opis dah 7.30..


selamat bertunang farah - fauzan, selamat pengantin baru johari - moniza


tak lupa juga Selamat Pengantin Baru kpd Balqis & hubby, Farah Izyanti & Hubby, Kapt Azfar & Rini, cik Timah & hubby, Najib & Onja, Aizuemi & hubby, dll...
selamat pengantin baru kpd smua yg baru melangsungkan perkahwinan..





Sunday, April 11, 2010

Abracadabra




BROWN EYED GIRLS - Abracadabra

Ireoda michyeo naega yeoriyeori chakhadeon
Geureon naega neottaemune dora naega dokhan naro byeonhae naega
Neol darmeun inhyeongeda jumuneul tto georeo naega
Geunyeowa jjijeojyeo dallago-go
Every night I'll be with you
Do you love her? do you love her?
Maeil naui kkum soge
Do you love me? do you love me?

Bring bring neoreul naege gajyeoda jwo
Mworado nan hagesseo deohan geotdo hagesseo
Bring bring doneun naui fantasy yeah
Modeungeol geolgesseo neol naega naega gatgesseo

Motchama deoneun naega ireoda jeongsineul nochyeo naega
Dodaeche wae neoran aega naemaeume bakhyeo niga
Jjitgyeojin sajineda jumuneul tto georeo naega
Geunyeoga tteoreojyeo dallago-go

Every night I'll be with you
Do you love her? do you love her?
Maeil naui kkum soge
Do you love me? do you love me?

Bring bring neoreul naege gajyeoda jwo
Mworado nan hagesseo deohan geotdo hagesseo
Bring bring doneun naui fantasy yeah
Modeungeol geolgesseo neol naega naega gatgesseo

Im in the Voodoo Land~ neol doechatgi wihan plan
Maeilgachi ireoke nanullae neol hyanghan majimak step
Geunyeoui soneul japgo geunyeowa ibeul matchugo
Geureon neoreul sangsangjocha hagi sirheo I jumune yeomwoneul sireo

Rallallallallalla rallallalla
Rallallallallalla rallallalla
Rallallalla rallallalla
Abracadabra da irwojyeora

Lets go!
Uh uhuhuh! ha hahaha!
Nege jumuneul georeo bwa
I'm like a supervisor
Neol tongjehaneun kaiser
Naegeseo beoseonal su eobseo

Bring bring neoreul naege gajyeoda jwo
Mworado nan hagesseo deohan geotdo hagesseo
Bring bring doneun naui fantasy yeah
Modeungeol geolgesseo neol naega naega gatgesseo

Ireoda michyeo naega yeoriyeori chakhadeon geureon naega
Neottaemune dora naega dokhan naro byeonhae naega
Coolhancheok haneun naega nollawo da ireon naega
Anincheok neol mannareo gado-do







(。❤‿❤。) Aku & Dirimu

Monday, April 05, 2010

Aku Dan Dirimu


Ari Lasso feat. Bunga Citra Lestari – Aku Dan Dirimu

Tiba saatnya kita saling bicara
Tentang perasaan yang kian menyiksa
Tentang rindu yang menggebu
Tentang cinta yang tak terungkap
Sudah terlalu lama kita berdiam
Tenggelam dalam gelisah yang tak teredam
Memenuhi mimpi-mimpimu malam kita

Reff:
Duhai cintaku, sayangku, lepaskanlah
Perasaanmu, rindumu, seluruh cintamu
Dan kini hanya ada aku dan dirimu
Sesaat di keabadian

Jika sang waktu kita hentikan
Dan segala mimpi-mimpi jadi kenyataan
Meleburkan semua batas
Antara kau dan aku, kita

Back to Reff





sedapnya laksa ni hehehehhehehee



ku harap kau ada selalu untukku (◕‿-)